[O2FL]Jak w minutę za darmo uruchomić kontrolę ciśnienia TPM
Witam...
Poniżej opisuje sprawdzone kodowanie VCDS-em umożliwiające uruchomienie kontroli ciśnienia w oponach TPM bez jakiejkolwiek ingerencji w elektrykę, kosztów i montażu dodatkowego przycisku !
Jak to działa? System używa czujników prędkości obrotowej kół ABS-u i dzięki temu mierzy średnicę koła. Jeśli w ciągu krótkiego czasu wystąpi różnica w prędkości obrotowej któregoś z kół system zasygnalizuje to zapalając żółtą kontrolkę na desce.
Wymagania: auto z kontrolerem ESP MK60EC1 oraz dostęp do programu VCDS.
Aktywacja TMP:
- Uruchamiamy VCDS
- Wchodzimy w: ABS controller > Coding > Long Coding Helper > zaznaczamy ptaszkiem bit 2 w bajcie 16
- Potwierdzamy kodowanie
- Gotowe ! teraz po włączeniu zapłonu zapli się zółta lampka ze znaczkiem opony
Reset systemu - czyli emulacja przycisku:
Aby zgasić zółtą kontrolkę po: wystąpieniu stanu niskiego ciśnienia lub zmianie lub pompowaniu opon
- Uruchamiamy VCDS
- Wchodzimy w: ABS controller > basic settings > wpisujemy w polu Group: 042 i naciskamy GO
- Na ekranie pojawi się zielony napis: Tire pressure EEPROM reset Done
- Gotowe ! Żółta lampka powinna zgasnąć jeśli była zapalona.
Po uruchomieniu i resecie systemu następuje kalibracja przez pewien odcinek drogi (doczytajcie w instrukcji). W tym czasie nie należy zmieniać kół i ciśnienia opon.
U mnie działa to w O2FL 1.4TSI z 2010 roku z modułem ESP: 1K0 907 379 AJ
Działa też z 1K0 907 379 AE... dajcie znać jak jest u Was.
Powodzenia !
arekban, zakładam że każda Octa z ESP ma taki czujnik i nic nie trzeba "domontowywać"?
Działa to na zasadzi pomiaru prędkości obrotowej kół za pomocą czójników ESP więc żadne dodatkowy czujnik nie potrzebny... Zależy jaki masz sterownik ESP, w MK60 działa.
Zamieszczone przez loyd
Czyli resetować trzeba za pomocą podpinanego komputera ?
No niestety - taka wada, więc dla osób nie mających blisko VCDS-a lipa...
jest jeszcze trzecia opcja która wybieram - olać to
Może i to jest dobry sposób... bo ten wynalazek działa... średnio i z pewnością nie dałbym za 1 pstryczek w aucie z fabryki 500 zł. Jestem nieco zawiedziony.
Próbowałem przetestować działanie TMPS obniżając w jednym z tylnych kół ciśinenie z 2,1 do 1,0 i jezdziłem chyba z 10 km... i nie chcała za cholerę włączyć się kontrolka....
Jeśli to ma działać dopiero w momencie gdy powietrza w oponie nie będzie albo gdy opona wystrzeli to dziękuje za taki system Prędzej wyczuje że mam niskie ciśnienie niż sie kontrolka zapali.
Faktycznie testowałem na tylnym kole przy nie obciążonym aucie więć może dla systemu średnica koła zmieniła sie niewiele... ale własnie wydawało mi się że to ma ostrzegać przed niedopompowanymi kołami a nie przed kapciem !
jak Ci wystrzeli to i tak kontrolka Ci nie pomoże. Myślę, że chodzi tutaj o to, że większość ludzi nie sprawdza ciśnienia nigdy. Więc czy mu się zaświeci po 10, 20 czy 100 km to jeden pies.
arekban, nie wiem jak ten patent dokładnie w Skodach, ale ojciec miał to w Megance i kiedyś mu się zapaliła kontrolka, ale patrzy, patrzy i wszystko ok. Przejechał tak całą Polskę (Gdańsk-Zakopane) i dopiero w Zakopanem dokładnie oblukalismy i gwoźdź był wbity w bok opony :shock:
może i średnio ale działa tak samo jak w O2 przed FL shado dokładnie to juz opisywal więc myślę, że nie ma co sztucznie nadmuchiwać wątku
ci którzy chcą to sobie to włączą wybierając jedną z 2 opcji- kasowanie VCDSem albo kasowanie przyciskiem
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
okazuje się, że aby mieć przycisk od TPMS wcale nie trzeba go posiadać...
tak, tak jestem prawie trzeźwy...
Aby zresetować system należy na pin 35 ABS podać + po stacyjce.
Co ciekawe, aby wlączyć wyłączyć ESP/ASR również trzeba podać + po stacyjce, ale na pin 39
Więc wstarczy we wtyczce ABS połączyć pin 39 z nowo dołożonym kabelkiem (000 979 131 A) do pinu 35 i będzie gitara. Nie trzeba niczego ciągnąć do środka samochodu, wszsytko do załatwienia w obrębie wtyczki ABS.
I teraz obsługa.
Jak zapali się kontrolka od ciśnienia w oponach naciskamy i przytrzymujemy przycisk ESP. Spowoduje to 2 rzeczy:
1. Reset TPMS (długie zwarcie do plusa pinu 35)
2. Wyłączenie ESP (zwarcie do + pinu 39 - tu nie ważne czy długie czy krótkie)
Aby włączyć ESP wystarczy jeszcze raz na krótko nacisnąć przycisk ESP.
Komentarz